FAQ

Retourneren
Retour aanmelden

Toch niet tevreden over één van onze items?
Je hebt vanaf de leverdatum 30 dagen de tijd om de items te retourneren. Retourneren is kosteloos voor NL, DE en BE. De items dienen echter wel in originele staat incl. aangehecht prijskaartje te zijn.
Meld je retour aan via ons Retour Portaal. LET OP! Alleen retouren die zijn aangemeld via de retourportal kunnen door ons magazijn verwerkt worden. Artikelen die naar ons worden teruggestuurd zonder eerst een retourverzoek te hebben ingediend worden niet geaccepteerd.

Retour aanmelden in een paar stappen:

  • 1.     Meld je retour aan via ons Retour Portaal
  • 2.     Vul je ordernummer en e-mailadres in.
  • 3.     Selecteer het item dat je wilt retourneren en vul hierbij de retourreden in.
  • 4.     Kies een retourmethode.
  • 5.     Pak het item in. Het liefst in de originele verpakking. Vergeet niet oude verzendlabels te verwijderen en/of onleesbaar te maken.
  • 6.     Verstuur je retour via een DHL-punt. Bewaar het afgiftebewijs totdat je retour correct verwerkt is. Je kunt je pakket ook afgeven bij één van onze dichtstbijzijnde Brandstores.
  • 7.     Terugbetaling
Terugbetaling

Na ontvangst in ons magazijn zullen wij de items checken en verwerken. Binnen 2 tot 10 werkdagen ontvang je dan een terugbetaling. De terugbetaling ontvang je op dezelfde wijze als waarmee betaald is. Wanneer je jouw bestelling volledig retourneert ontvang je ook de verzendkosten retour.

 

CHASIN’ heeft het recht om een bedrag terug te storten via een ander betaalmiddel. Dit gebeurt alleen in het geval hier toestemming voor is gegeven door de klant, anders wordt er via hetzelfde betaalmiddel terugbetaald.

 

Wanneer je (een deel van) je bestelling hebt betaald met Performance Points, kortingscode en/of acties dan worden de punten en kortingen evenredig verdeeld over je bestelde artikelen. Bij het retourneren hiervan worden de punten ook evenredig weer teruggezet op je membercard. En komen eventuele delen van acties te vervallen.

Herroepingsrecht

Je kunt ook binnen 30 dagen gebruik maken van het herroepingsrecht door ons een verklaring te sturen dat je van de koop af wil zien. Dat kan middels het modelformulier voor herroeping, maar dat is niet verplicht. Dit formulier vind je hieronder.

 

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

Aan: Chasin' B.V.
Impact 60B
6921 RZ Duiven
info@chasin.com

   Ik/Wij(*) deel/delen(*) u hierbij mede, dat ik/wij(*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product](*) herroept/herroepen(*)
   Besteld op(*)/ontvangen op(*) [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
   [Naam consumenten(en)]
   [Adres consument(en)]
   [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend) 
   Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Klachten

Heb je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen? Dan verzoeken wij je vriendelijk om dit zo snel mogelijk te melden bij jouw CHASIN’ Brandstore of onze klantendienst.

Heb je een andere klacht? Meld dit dan zo snel mogelijk via ons Retour Portaal. Je klacht zal uiterlijk de volgende werkdag in behandeling genomen worden. We sturen je hier per e-mail een bevestiging van.

Je kunt ook altijd contact met ons opnemen, wij helpen je graag verder:

info@chasin.com

Terugroep protocol

Bij CHASIN’ staat veiligheid en kwaliteit voorop. We streven ernaar om producten van de hoogste kwaliteit te leveren die voldoen aan alle veiligheidseisen. Mocht het onverhoopt toch voorkomen dat een product niet aan onze normen voldoet, dan starten we een terugroepactie om onze klanten te beschermen en volledig te ondersteunen.  

U kunt het product kosteloos omruilen voor een nieuw exemplaar dat wel aan onze veiligheids- en kwaliteitseisen voldoet. Daarnaast kunt u het product ook retourneren, online of in de winkel, met het retourformulier. U ontvangt dan het volledige aankoopbedrag terug. 

Aankondiging van de terugroepactie 

Wanneer een product wordt teruggeroepen, kondigen we dit direct aan via: 

-Onze website

-Social media-kanalen 

-E-mailnieuwsbrieven aan klanten 

-Mededelingen in onze winkels  

In de aankondiging vermelden we het specifieke product, inclusief afbeeldingen, ordernummers, productcodes, en andere identificerende kenmerken. We geven duidelijk aan waarom het product wordt teruggeroepen en welke risico’s er zijn. 

Informatie voor klanten 

In de aankondiging bieden we ondersteuning voor klanten om te controleren of hun product deel uitmaakt van de terugroepactie. We leggen ook uit wat klanten kunnen doen om hun veiligheid te waarborgen, zoals het niet gebruiken van het product totdat het is geretourneerd. 

Retourinstructies 

Klanten ontvangen duidelijke instructies over hoe ze het product kunnen retourneren.  

Gratis retourservice: Klanten kunnen het product kosteloos terugsturen of terugbrengen naar een van onze winkels. 

Terugbetalingen en vervangingen 

Bij terugroeping bieden wij onze klanten de volgende opties: 

Volledige terugbetaling: Klanten ontvangen het volledige aankoopbedrag terug. 

Vervangend product: Indien mogelijk bieden we een vervangend product dat volledig voldoet aan onze kwaliteitseisen. Alle terugbetalingen en vervangingen worden binnen 14 werkdagen verwerkt.